11 voedingsmiddelen die je in slechts een week een stralende huid zullen geven - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
11 voedingsmiddelen die je in slechts…
Hoe gemberwater te bereiden, een kostbare bondgenoot met tal van heilzame eigenschappen Wanneer je accepteert dat je niet voor elkaar bent gemaakt, zul je opnieuw gaan leven

11 voedingsmiddelen die je in slechts een week een stralende huid zullen geven

2.569
Advertisement

Hoe vaak keek je niet toevallig in de spiegel en zag je op je huid de duidelijke tekenen van een niet zo gezonde levensstijl? Overmatige blootstelling aan de zon, gebrek aan slaap of uitdroging zijn verkeerde gewoonten die vrijwel direct op de huid worden opgemerkt, zowel in kleur als in consistentie. Om nog maar te zwijgen over het eten!

Wat we in ons lichaam stoppen, kan letterlijk het verschil maken tussen een stralende of een grauwe en niet erg elastische huid. Dus, denk eraan om altijd voldoende te slapen, jezelf niet bloot te stellen aan de zon zonder bescherming en om veel water te drinken, we willen 11 voedingsmiddelen noemen die bijzonder effectief zijn om de huid in perfecte gezondheid te houden.

foto: Max Pixel
  • 1. Olijfolie: alfa-linolzuur is essentieel voor de hydratatie en zachtheid van de huid.
  • 2. Zeevis: dit voedsel, rijk aan Omega 3, verlicht ontstekingen aan de huid; de ideale opties - en ook de goedkoopste - zijn tonijn, ansjovis en sardines.
  • 3. Tropisch fruit: papaja, mango en guave bevatten hoge niveaus van bèta-caroteen, een voorloper van vitamine A.
  • 4. Pure chocolade: bevat meerdere antioxidanten en minerale zouten die nuttig zijn voor de regeneratie van de epidermis.
  • 5. Hazelnoten: ze bevatten vitamine E-waarden die hoger zijn dan olijfolie en ze remmen vrije radicalen door de veroudering van de huid te vertragen.
  • 6. Groene thee: zuivert het lichaam en biedt een grote hoeveelheid antioxidanten (catechinen).
  • 7. Broccoli: ze hebben een zeer hoog gehalte aan vitamine C en E; hun inname verbetert de weerstand van de celmembranen van de huid en stimuleert de productie van collageen.
  • 8. Pompoenzaden: ze zijn rijk aan zink, wat de productie van collageen stimuleert. Je kunt ze eten als aanvulling van salades of op een broodje.
  • 9. Volle granen: ze brengen grote hoeveelheden selenium en helpen het lichaam te zuiveren.
  • 10. Tomaten: ze behoren tot de belangrijkste bronnen van lycopeen, een carotenoïde met een hoog antioxidantvermogen, die de huid kan versterken tegen de werking van UV-stralen.
  • 11. Paddestoelen: voedsel met een hoog gehalte aan B-vitamines, dat de regeneratie van huidcellen bevordert.

Onze huid is de spiegel van onze gezondheid: veel van onze gewoonten (zoals verkeerde voeding of blootstelling aan zonlicht) worden erdoor beïnvloed. Gezond blijven betekent voor je hele lichaam zorgen!

Tags: EtenWelzijnGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt