Dit zijn de stille symptomen van vitamine D-tekort en zo kun je dit aanvullen - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Dit zijn de stille symptomen van vitamine…
Verspil geen tijd aan het haten van degenen die je pijn hebben gedaan: negeer ze en ga verder Een verlaten wagon getransformeerd in een prachtig mini-huis: van binnen vergeet je dat je in een trein zit

Dit zijn de stille symptomen van vitamine D-tekort en zo kun je dit aanvullen

29.686
Advertisement

Als je last hebt van pijn aan de botten en spierzwakte en je handen al een tijdje onverklaarbaar zweten, is het antwoord misschien te vinden in een vitamine D-tekort.

Net als alle andere vitamines is dit ook essentieel voor de goede werking van ons lichaam: in het bijzonder zorgt het voor de juiste opname van calcium in de botten en helpt het de spierkracht en -balans te behouden; het draagt ook bij aan de absorptie van fosfor en magnesium, en verbetert depressie, diabetes, hypertensie en obesitas.

Laten we eens kijken wat de symptomen zijn van het tekort en hoe het te integreren.

In het geval van vitamine D-tekort zijn de symptomen gevarieerd en niet altijd direct toe te schrijven aan het echte probleem, omdat ze niet ernstig zijn en geen alarm veroorzaken. Hieronder noemen we: chronische vermoeidheid, verdriet, stemmingswisselingen, angst, slapeloosheid, verlangen naar zoetigheid, spierzwakte, wazig zicht.

Om dit te vermijden, neem je gewoon vitamine D, hetzij door blootstelling aan de zon - door een dagelijkse wandeling in de zon te maken - of door een gericht dieet. Dit zijn voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D:

zeevis: vette vis zoals forel, zalm, sardines, tonijn, haring, ansjovis en makreel zijn uitstekend
eieren: naast vitamine D bevat het eiwit eiwitten met een hoge biologische waarde en ook vitamine B12
paddenstoelen: met name champignons zijn perfect voor het verhogen van het vitamine D-gehalte
algen: het zou raadzaam zijn om spirulina in je dieet op te nemen, wat naast vitamine D ook tal van andere voordelen voor het lichaam biedt.

Onthoud dat voorkomen beter is dan genezen: wacht dus niet op de eerste tekenen van een vitamine D-tekort voordat je besluit om een gezonde levensstijl aan te nemen.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt