3 handige tips voor mensen die te maken hebben met angst - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
3 handige tips voor mensen die te maken…
Na 65 jaar huwelijk knielt hij opnieuw voor zijn vrouw: een gebaar van liefde van een zeldzame schoonheid Hij verandert zijn kelder in een prachtig appartement voor zijn bejaarde ouders: de verrassing doet ze ontroeren

3 handige tips voor mensen die te maken hebben met angst

910
Advertisement

Angst is een veel voorkomende emotie die deel uitmaakt van de complexe innerlijke sfeer van elk individu. Het kan worden geactiveerd door elke gebeurtenis, positief of negatief, wat een bepaalde mentale betrokkenheid impliceert. Dit is echter een normale reactie op een stressvolle situatie, anders is het wanneer dit gevoel te opdringerig, overheersend of zelfs belemmerend wordt.

Hier zijn 3 tips om beter met deze situatie om te gaan.

foto: pixabay

Luister naar je innerlijke zelf. Angst en stress hangen niet zozeer af van externe situaties, maar eerder van de manier waarop externe prikkels in emoties worden vertaald. Het bewijs is dat niet iedereen in dezelfde situatie op dezelfde manier reageert. Het is noodzakelijk om in contact te komen met iemands "ik", om de bron en de reden voor angst te visualiseren, om het te kunnen domineren.

 

Omring jezelf met positieve mensen. De omgeving heeft een merkbaar effect op de emotionele sfeer, dus degenen die aan angst lijden, doen er goed aan contact en nabijheid te zoeken van personen die in staat zijn om optimisme en energie tot uitdrukking te brengen. Het gezelschap van vrienden of familie die weten hoe ze de last moeten verlichten, is fundamenteel in het persoonlijke genezingsproces.

Advertisement

Vraag om hulp. Toegeven dat je een probleem hebt en accepteren dat je het niet alleen kunt overwinnen, is geen manifestatie van zwakte, maar een daad van moed. Angst wordt vaak geaccentueerd met het gevoel alleen te zijn, dus erover praten met iemand helpt het te verlichten en je beter te laten voelen. Je gevoelens uiten is de eerste stap om te metaboliseren wat er gebeurt.

Alle emoties zijn essentieel om elk moment te beleven en volop te genieten. In het geval van angst is het noodzakelijk om onderscheid te maken tussen fysiologische en pathologische angst, dat wil zeggen, tussen gezonde en natuurlijke en schadelijke en destructieve angst. Wat nooit vergeten mag worden, is dat elk persoon "verantwoordelijk" is voor zijn eigen emoties, noch is de auteur het slachtoffer. Wanneer een situatie ongemak veroorzaakt, is de winnende strategie niet om eraan onderworpen te worden, maar je af te vragen waarom je je niet goed voelt. Je bent niet sterk omdat niets je schild kan aantasten, maar omdat je de moeilijkheden kunt overwinnen en ondanks alles verder kunt gaan.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt