De 6 voedingsmiddelen die serotonine verhogen, het favoriete voedsel voor je hersenen - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
De 6 voedingsmiddelen die serotonine…
Een leeuw en een witte tijger hebben welpjes gehad: de tedere exemplaren zijn uniek in de wereld Welk nummer zie je in de afbeelding? Het antwoord zal je vertellen of je een visueel defect hebt en wat het zou kunnen zijn

De 6 voedingsmiddelen die serotonine verhogen, het favoriete voedsel voor je hersenen

2.015
Advertisement

Als geluk een recept had, zou het uitsluitend uit een grote hoeveelheid serotonine bestaan. Deze neurotransmitter is namelijk verantwoordelijk voor al die momenten in ons dagelijks leven waarin we ons gelukkig voelen, ontspannen en in vrede met onszelf. Je weet misschien niet dat zelfs een groot aantal voedingsmiddelen die we consumeren, gewoonlijk de productie van de neurotransmitter uit het centrale zenuwstelsel naar veel delen van ons lichaam begunstigt, waardoor we ons beter voelen.

Hier zijn de 6 voedingsmiddelen die geluk produceren!

  • Zonnebloempitten: rijk aan tryptofaan, zoals pompoenpitten en zonnebloempitten, maar als je ze mengt met koolhydraateiwitten, verzwakken ze de afgifte van serotonine
  • Ananas: rijk aan bromelaïne, bevordert deze exotische vrucht niet alleen de afgifte van serotonine, maar wordt ook aangegeven als een ideaal middel om de effecten van chemotherapie bij kankerpatiënten te verminderen
  • Eieren: deze voedingsmiddelen zijn rijk aan tryptofaan, een van de essentiële aminozuren voor het lichaam en bevorderen, net als zonnebloem- en pompoenpitten, de productie van de neurotransmitter.
foto: Wikimedia
  • lZuivelproducten: hoewel ze niet allemaal in staat zijn om serotonine door middel van melk af te geven, zijn ze rijk aan vitamine D, verantwoordelijk voor het vrijmaken van de neurotransmitter in ons lichaam
  • Tofu: hoewel zowel vette vis als rundvlees rijk zijn aan tryptofaan, vervangen zelfs "equivalente" koolhydraten zoals soja en tofu idealiter het aminozuur dat de aanmaak van serotonine bevordert
  • Spinazie: net als knoflook, bloemkool en selderij is spinazie rijk aan vitamine B6. Onnodig te zeggen dat dit een van de belangrijkste producenten is van serotonine, van ons centrale zenuwstelsel tot ons metabolisme

Kortom, het consumeren van deze voedingsmiddelen zal ons leven niet drastisch veranderen, maar we zullen het zeker... gelukkiger maken!

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt