De 10 signalen van het feit dat je ziel moe is, niet je lichaam - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
De 10 signalen van het feit dat je ziel…
Zijn baasje is overleden: de hond blijft 83 dagen langs de weg op hem wachten Mensen die veel huilen, zijn emotioneel sterker: dat zegt de wetenschap

De 10 signalen van het feit dat je ziel moe is, niet je lichaam

77.007
Advertisement

Het gebeurt vaak dat we ons de hele dag uitgeput en moe voelen, en we associëren dit gebrek aan vitaliteit aan een depressie of een andere factor. Soms gaat het echter om iets heel anders, oftewel een staat van malaise die de ziel beïnvloedt, die net zoals het lichaam tijd nodig heeft om te herstellen van een stressvolle of emotioneel intense periode, die er energie uittrekt.

Het is niet altijd eenvoudig te begrijpen wanneer onze innerlijke krachten uitgeput zijn, maar het lichaam probeert op alle mogelijke manieren alarmsignalen uit te zenden, die vaak niet worden begrepen. Hier zijn er enkele die je kunnen helpen om beter te begrijpen wanneer de ziel de batterijen moet opladen.

foto: pixabay.com

• 1. Soms kun je last hebben van hoofdpijn, maagpijn, spanningen en duizeligheid en heb je zonder duidelijke reden een wazig zicht.
• 2. Wanneer lichaam en geest niet langer met elkaar gesynchroniseerd zijn, kan men zich gedesoriënteerd en gefragmenteerd voelen.
• 3. De hele dag voel je je moe en wil je alleen maar slapen. Wanneer je je in deze toestand bevindt, probeer je vaak te rusten en is het moeilijk om wakker te worden en uit bed te komen.
• 4. Op deze specifieke momenten ben je bijzonder emotioneel.
• 5. Het is niet mogelijk om de oorsprong van deze staat van malaise te achterhalen, ondanks dat deze constant aanwezig is.

• 6. Lege batterijen hebben betekent je lichamelijk zwak voelen en moe worden van elke inspanning.
• 7. Je kunt sterke emoties ervaren, zoals angst en onzekerheid over alles wat je wel of niet doet.
• 8. Lichte episoden van paniekaanvallen en chronische angst kunnen voorkomen.
• 9. Jezelf alleen voelen, wanneer je dat helemaal niet bent, is een gevoel dat zich kan manifesteren in deze delicate momenten.
• 10. Je gedachten zijn vooral negatief en brengen woede en wrok over.

Wanneer je je in een periode van fysieke en mentale uitputting bevindt, zou je moeten proberen iets meer aan jezelf te denken, je geest en lichaam te laten rusten, de dingen doen die je leuk en ontspannen vindt.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt