10 effectieve voedingsmiddelen om bloedarmoede te bestrijden... zonder je toevlucht te nemen tot vlees - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
10 effectieve voedingsmiddelen om bloedarmoede…
Door een ei en twee eetlepels zout te gebruiken kun je gewrichtspijn verlichten Een vrouw met leukemie bevalt van een tweeling: een paar dagen voor de bevalling ontvangt ze nieuws dat haar weer hoop geeft

10 effectieve voedingsmiddelen om bloedarmoede te bestrijden... zonder je toevlucht te nemen tot vlees

2.527
Advertisement

Volgens gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie lijdt 1 op de 4 mensen aan bloedarmoede, met variaties in het type en entiteit. Deze fysieke conditie die een tekort aan ijzer, foliumzuur en B-vitamines veroorzaakt, komt meestal tot uiting in bleekheid, duizeligheid, versneld hartritme en vermoeidheid. Naast farmacologische supplementen zijn er echter ook voedingsmiddelen die een belangrijke bijdrage kunnen leveren, dit zijn ze.

foto: Pixabay.com
  • Bieten. Het stimuleert de productie van cellen in het beenmerg, bevat vitamine C, foliumzuur en een grote hoeveelheid ijzer.
  • Chlorella algen. In 0,2 gram product zit ongeveer 4 mg vitamine B12, praktisch de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor gezonde mensen. Bij bloedarmoede moet de dosis worden vermenigvuldigd met 3.
  • Linzen. Maar liefst 9 mg ijzer voor elke 10 gram product, een rijke bron van voedingsstoffen, die bovendien ook heerlijk is.
foto: Maxpixel
  • Kiwi. In elke 100 gram product zit maar liefst 98 mg ijzer, naast een hoog gehalte aan vitamine C, meer nog dan in citrusvruchten.
  • Gedroogde vijgen. Slechts 10 vruchten betekent 10% van de dagelijkse ijzerbehoefte omdat ze 2,23 mg per 10 gram product bevatten, meer dan het dubbele dan de niet-gedroogde versie.
  • Alfalfa. In 100 gram product zit ongeveer 8,20 mg vitamine C (essentieel voor de opname van plantaardig ijzer) en ongeveer 1 mg mineraal ijzer.
Advertisement
foto: pixnio
  • Pistachenoten. Een echt "natuurlijk medicijn" tegen bloedarmoede, ze bevatten tot 6,78 mg ijzer en 1,2 mg koper voor elke 100 gram product.
  • Biergist. Het bevat alle B-vitamines samen met andere essentiële groepen en hoogwaardige biologische eiwitten, mineralen en sporenelementen.
  • Miso. Het is afkomstig van gele sojabonen, vooral het soort "hatcho" bevat tot 7 mg ijzer voor elke 100 gram product.
foto: Pixabay
  • Haver. Een kopje meel bevat 60% van de dagelijkse ijzerbehoefte omdat het bijna 5 mg bevat voor elke 100 gram product, zelfs meer dan vlees.

Hoewel de bovengenoemde remedies volledig natuurlijk zijn, moet je uit voorzorg altijd eerst de arts raadplegen, omdat er bepaalde individuele contra-indicaties kunnen zijn voor het nemen van bepaalde voedingsmiddelen. Improviseer jezelf nooit als arts of voedingsdeskundige, omdat je iets online hebt gelezen. De informatie is bedoeld om inzichten en suggesties te bieden die hoe dan ook worden ondersteund door professionele meningen.

Tags: EtenNuttigGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt