Walnoten: rijk aan antioxidanten en omega-3, ze voorkomen hart- en vaatziekten en verbeteren de concentratie - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Walnoten: rijk aan antioxidanten en…
Deze dierenarts wilde de nacht doorbrengen in een hondenhok om te laten zien hoeveel honden lijden tijdens de winter Kikkererwten zijn een uitstekende bron van plantaardige eiwitten en zeer belangrijke voedingsstoffen voor ons lichaam

Walnoten: rijk aan antioxidanten en omega-3, ze voorkomen hart- en vaatziekten en verbeteren de concentratie

Door Janine
1.992
Advertisement

Over het algemeen associëren we de voordelen van noten met het verbeteren van mentale prestaties of de cardiovasculaire gezondheid van mensen. Walnoten, net zoals gedroogd fruit, komen echter ook de maag ten goede. Walnoten zijn een gedroogde vrucht die oorspronkelijk uit Azië komt en hebben een eigenaardige vorm die lijkt op de vorm van de hersenen; ze hebben een hoge voedingswaarde, omdat ze een van de rijkste voedingsmiddelen in natuurlijke en onverzadigde vetten zijn. Ze zijn ook rijk aan vezels, plantaardige eiwitten, foliumzuur, magnesium en calcium. Kortom, een verrassende remedie.

De regelmatige consumptie ervan helpt onder andere de darmtransit te reguleren, cardiovasculaire aandoeningen te voorkomen en brandend maagzuur te voorkomen of te verlichten. In feite bevelen veel onderzoeken aan om een paar walnoten per dag te consumeren. Waarom? Simpelweg omdat aangetoond is dat walnoten de hoogste hoeveelheid polyfenolische antioxidanten hebben in vergelijking met alle andere oliehoudende zaden. De omega-3 in walnoten is uitstekend voor ons lichaam: het helpt de bloedcirculatie te optimaliseren, het verhoogt de serotoninespiegel en bevordert een gevoel van verzadiging; dit betekent dat we sneller vol zijn.

Naast de omega-3-niveaus heeft een studie aangetoond dat dit voedsel helpt om vet te verbranden, vooral uit de buikstreek, een extra reden waarom walnoten ideaal zijn wanneer ze in dieetprogramma's worden opgenomen.

De consumptie van walnoten kan veelzijdig op tafel zijn, van hartige gerechten tot desserts, of als een uitstekend en extra ingrediënt voor smakelijke en gezonde salades.

Walnoten behoren tot de meest complete voedingsmiddelen. Enkele van zijn meest uitzonderlijke eigenschappen zijn de volgende:

  • Ze helpen het niveau van slechte cholesterol, LDL genoemd, te verlagen.
  • Ze verminderen het risico op hart- en vaatziekten.
  • Ze hebben een antioxiderende werking, dankzij hun hoge polyfenolgehalte.
  • Ze zijn rijk aan vezels.
  • De hoge aanwezigheid van omega-3 maakt een ontwikkeling van cognitieve of intellectuele activiteiten mogelijk, waardoor de concentratie en mentale vermogens worden verbeterd.
  • De consumptie van walnoten verhoogt het niveau van serotonine, het hormoon gekoppeld aan het gevoel van geluk en psychologisch welzijn.
  • De aanwezigheid van polyfenolen, vitamine B en zink in walnoten voorkomt een droge huid en zorgt voor een goede gezondheid van de botten.

We herinneren je er aan dat de informatie in dit artikel algemeen van aard is en louter ter informatie wordt gepubliceerd. Ze kunnen in geen geval het advies van een arts vervangen.

Tags: EtenNuttigGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt