7 goede gewoonten voor het slapen gaan die je kunnen helpen af te vallen - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
7 goede gewoonten voor het slapen gaan…
Deze wandelaarster redt een gewonde hond en draagt hem 10 km op zijn schouders Relaties die zich niet ontwikkelen, zijn voorbestemd om voor altijd te eindigen

7 goede gewoonten voor het slapen gaan die je kunnen helpen af te vallen

15.588
Advertisement

Wist je dat ons lichaam calorieën verbrandt, zelfs terwijl we slapen? Daarom is rust even noodzakelijk als lichamelijke oefening. Tijdens de nacht verbrandt ons lichaam in feite tussen de 300 en 400 calorieën, wat het equivalent is van energie die het lichaam zou verbranden met een uur normale activiteit. Experts zeggen dat een goede herstellende slaap zou helpen bij gewichtsverlies, net als lichamelijke oefeningen. Om resultaten te verkrijgen is het raadzaam om enkele gewoonten aan te nemen die het metabolisme kunnen versnellen.

via: Pnas
foto: Pixabay

In een koele omgeving slapen. Het is belangrijk om te gaan slapen in een omgeving die niet te warm is. Wanneer we in slaap vallen in een koele slapakamer of zonder pyjama, worden de cellen die verantwoordelijk zijn voor thermoregulatie meer geactiveerd om ons lichaam te verwarmen en dus calorieën te verbranden.

Het drinken van druivensap. Druivensap helpt calorieën verbranden dankzij een speciale stof genaamd resveratrol. Deze stof zet "slecht" wit vet om in beige vet. Als we slapen, gebruikt ons lichaam beige vet om ons warm te houden, dus als we een glas druivensap drinken voordat we naar bed gaan, kunnen we overtollig vet verwijderen. Het is uiteraard het beste om vruchtensappen te kiezen zonder toegevoegde suiker.

foto: Pexels

Ga altijd op dezelfde tijd slapen en word altijd op dezelfde tijd wakker. Verschillende studies hebben aangetoond dat het hebben van slechte gewoonten gerelateerd aan de tijd dat je in slaap valt en wakker wordt, helpt om het gewicht te verhogen. Normaal gesproken suggereert melatonine ons lichaam wanneer we gaan slapen en op dezelfde manier zou het moeten helpen beige vetcellen te activeren die calorieën helpen verbranden.

Het gebruik van smartphone of tablet voordat je gaat slapen. Het blauwe licht van onze apparaten is een andere reden waarom we 's nachts geen goede nachtrust kunnen krijgen. Het is aangetoond dat het blauwe licht van onze smartphones de productie van melatonine vertraagt, dus het duurt langer om in slaap te vallen. Het gevolg is dat we vaak heel laat gaan slapen en 's morgens worden overweldigd door vermoeidheid.

Advertisement
foto: Unsplash

Een eiwitrijke snack eten. Als je het juiste eet, is het niet zo erg om een kleine snack te nemen voordat je naar bed gaat. We raden aan om voor eiwitrijk voedsel te kiezen, zoals Griekse yoghurt, magere ricotta, magere kalkoen of pindakaas - ze zullen het metabolisme verhogen en je spieren helpen groeien.

Doe wat oefeningen. Oefening is de beste manier om van stress af te komen en het metabolisme te verhogen voordat je naar bed gaat. Er is aangetoond dat zowel cardiovasculaire als aerobe training efficiënt zijn; een training die is bedacht om het uithoudingsvermogen te vergroten, helpt om vet te verbranden: zwemmen of gewichtheffen kunnen dus de beste oplossingen zijn. Je wordt er niet te onrustig van, en tegelijkertijd stimuleren ze de verbranding van calorieën, ook nadat we in slaap zijn gevallen.

foto: Unsplash

Kruidenthee drinken. Bepaalde soorten thee en kruidenthee kunnen je helpen om 's nachts af te vallen. We hebben het uiteraard over natuurlijke kruidenthee, die onze gezondheid op verschillende manieren kan verbeteren en ons zelfs fitter kan maken. Kaneel, bijvoorbeeld, bestrijdt ontstekingen en voorkomt een opgeblazen gevoel in de ochtend; pepermunt vermindert de eetlust en voorkomt dat je gaat snacken; kamille verbetert ook de spijsvertering en ontspant de zenuwen.

Door deze kleine gewoonten eigen te maken, kunnen we in vorm blijven, maar onthoud altijd dat ze geen wonderen doen: als we niet trainen en als we overdag niet gezond eten, zijn alle inspanningen nutteloos.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt