10 positieve veranderingen die plaatsvinden in je lichaam als je elke dag gaat wandelen - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
10 positieve veranderingen die plaatsvinden…
De hele school leert gebarentaal om een 6-jarig doof meisje te verwelkomen Een creatieve vader veranderde de rolstoel van zijn dochter in het rijtuig van een prinses

10 positieve veranderingen die plaatsvinden in je lichaam als je elke dag gaat wandelen

Door Janine
5.047
Advertisement

Geen enkele arts zal je ooit een wandeling per dag voorschrijven, maar dagelijks een wandeling maken is goed voor het lichaam op korte en lange termijn. Als je uit vorm bent, is dit een van de gemakkelijkste manieren om weer aan lichaamsbeweging te doen en de overdag opgehoopte stress los te laten. Wandelen is in feite niet beperkt tot gewichtsverlies: hier zijn alle andere voordelen die kunnen worden verkregen met deze activiteit die geschikt is voor alle leeftijden.

via: Healthline

Geestelijk welzijn: als je vaak nerveus of gestrest bent, is wandelen de beste manier om negatieve energieën te ontladen. Lichamelijke activiteit, waaronder een eenvoudige wandeling, vermindert angst en depressie.

Spijsvertering: heb je teveel gegeten? Heb je problemen met de spijsvertering? Lopen helpt de bewegingen van de dikke darm, constipatie en winderigheid te voorkomen en de vertering van de maaltijd te versnellen.

Zicht: als je vele uren achter de computer zit, is wandelen een oefening voor je ogen. Door je ogen op verre objecten te richten, zul je je oog aanpassen aan het brede zicht. Bovendien vermindert wandelen de oogdruk, waarvan te hoge waarden glaucoom kunnen bevorderen.

Hersenen: om de geest getraind te houden tegen Alzheimer en seniele dementie is het nuttig om lang te wandelen, minstens een keer per dag.

foto: pixabay

Hart: door te wandelen verbeter je onmiddellijk de kwaliteit van de bloedcirculatie. Op de lange termijn helpt wandelen dus om de druk te reguleren en het cholesterolgehalte te verlagen.

Longen: lopen verhoogt de ademhalingsfrequentie en neemt meer zuurstof in de longen op. Daarom wordt het sterk aanbevolen om in de natuur te wandelen, schone lucht in te ademen en de bloedsomloop te verversen.

Spieren: in bepaalde gevallen is het voldoende om te lopen om verlies van spierspanning te voorkomen: minstens 10.000 stappen per dag worden aanbevolen.

Botten en gewrichten: als je lijdt aan stijfheid of gewrichtspijn, probeer dan elke dag langzaam te lopen, je zult onmiddellijk veranderingen merken. Bovendien helpt wandelen bij vrouwen in de overgang het verlies van botdichtheid te voorkomen.

Alvleesklier: wandelen voorkomt of verbetert diabetes, omdat de bloedsuikerspiegel op een optimaal niveau blijft.

Rugpijn: wie zou dat ooit hebben gezegd? Als je last hebt van rugpijn, is de oplossing niet om op de bank te zitten. Lichte oefeningen, zoals wandelen, zullen ook rugpijn verlichten.

Waar wacht je nog op? Draag comfortabele schoenen die geschikt zijn om te wandelen en begin met de eerste stappen: alle anderen komen vanzelf!

Tags: SportNuttigGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt