Ook wandelend kun je afvallen: hoe en hoe vaak - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Ook wandelend kun je afvallen: hoe en…
Endocrinologen: van pasta word je niet dik, maar je moet deze 5 tips volgen Dit zijn de sterrenbeelden die volgens de horoscoop bestemd zijn voor een duurzamere, sentimentele relatie!

Ook wandelend kun je afvallen: hoe en hoe vaak

4.162
Advertisement

Degenen die weer in vorm moeten komen, zien vaak op tegen de moeite die het met zich meebrengt, wat hen ertoe brengt om te stoppen voordat ze het proberen. Het verliezen van de extra kilo's is echter iets dat zelfs op een geleidelijke manier, met standvastigheid en vooral met plezier, kan worden gedaan. Wandelen is niet een van de snelste manieren om af te vallen, maar ook deze natuurlijke beweging geeft resultaten.

Je moet een aantal regels volgen om de voordelen van lopen te verkrijgen, zowel wat betreft esthetiek als gezondheid. Hoe snel moet je lopen? Hoe vaak? Dit zijn veelgestelde vragen bij degenen die beginnen met lopen om in vorm te komen. Hieronder vind je alles wat je moet weten.

foto: maxpixel.net

Iedereen verliest gewicht op zijn eigen manier en in zijn eigen tijd, dus het calorieverbruik kan verschillen tussen twee mensen die dezelfde afstand afleggen. Er kunnen echter schattingen worden gemaakt op basis van het aantal genomen stappen. Over het algemeen kun je in gedachten houden dat:

• 2000 stappen overeen komen met 100 verbrande calorieën en ongeveer een kilometer afstand;
• Om 500 gram te verliezen, moet je ongeveer 3500 calorieën verbranden;
• Om een halve kilo per week te verliezen, moet je 500 calorieën per dag verbranden, wat 10.000 stappen is.

Zoals je kunt zien, zijn dit zeer kleine aantallen in vergelijking met die van elke sportschoolactiviteit. Het geheim van het krijgen van voordelen van lopen is echter constant zijn.

Met welke snelheid?

Om van een wandeling een verkwikkende en afslankende activiteit te maken, moet je een bepaald tempo bereiken: volgens de experts moet je 6 kilometer per uur lopen om het doel te bereiken. Het kan in het begin moeilijk zijn om zo'n tempo aan te houden, dus je moet beginnen met een comfortabele snelheid tijdens je training. De verbeteringen zullen in een korte tijd komen, en de zes kilometer per uur zal niet langer een doel zijn!

Als je niet veel tijd hebt om dagelijks te wandelen, is het advies om de afgelegde afstand in te korten, maar het tempo zo veel mogelijk te versnellen.

Hoe vaak?

De training moet beginnen met 3 keer per week, gedurende ten minste 15-20 minuten. Als de conditie in een betere conditie is, kun je het tempo of het ritme van de wandeling verhogen. Tijdens de volledige training mag de duur niet minder dan een uur bedragen.

foto: maxpixel.net

Maak de wandeling leuk.

Het geheim van lopen is om er een prettige bezigheid van te maken. Hier zijn enkele tips om het leuk te maken:

Route wijzigen. Neem niet altijd dezelfde route, maar verander van plaats of richting;
Neem wat muziek mee: het is ideaal voor het ritme en om de tijd te doden;
Ga samen met een vriend: de wandeling zal niet zo vermoeiend zijn;
• Als je thuis loopt op de loopband, is het handig om een film te bekijken tijdens de training.

Bij gebrek aan tijd om te lopen, kun je tijd vinden om aan je gezondheid te wijden:

• De auto thuis laten of deze verder van de werkplek parkeren.
• Als je met het openbaar vervoer reist, stap je een paar haltes eerder uit.
• Gebruik de trap in plaats van de lift.

Houd altijd de juiste houding aan.

Houd je rug recht, draag comfortabele schoenen en ademende kleding. Houd tijdens de wandeling een lichte samentrekking van de buikspieren en de billen. Beweeg je armen met de stappen die je maakt om het ritme te krijgen en om de wervelkolom op één lijn te brengen.

Waar wacht je nog op? Als je gewoon in vorm wilt komen en beter voor jezelf wilt zorgen, is dit de beste manier!

Tags: SportNuttigGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt