Gemakkelijke oefeningen om thuis weer in vorm te komen: die van de brug verstevigt de benen, de billen en de buik - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Gemakkelijke oefeningen om thuis weer…
Een ouder echtpaar verslaat Covid-19 en keert terug naar huis: na 65 jaar huwelijk zijn ze ook verenigd in deze ziekte Zelfs als het leven je vaak op de proef stelt, moet je blijven glimlachen

Gemakkelijke oefeningen om thuis weer in vorm te komen: die van de brug verstevigt de benen, de billen en de buik

Door Janine
868
Advertisement

Isolatie thuis en de onmogelijkheid om te bewegen, wandelen of naar de sportschool te gaan, leidt tot een steeds dringender wordende behoefte om zelfstandig thuis oefeningen te doen. Als we zelfs vóór het coronavirus tot maandag hadden gewacht om met het dieet te beginnen en het weekend om met ons schema te beginnen, vol hoop voor ons toekomstige lichaam, wordt het nu bijna essentieel om zo snel mogelijk thuis te gaan trainen. Als we vast komen te zitten in deze totale onbeweeglijkheid en verstrikt raken in luiheid, riskeren we aan te komen, wat onze gezondheid niet ten goede komt; waarom doen we, behalve luieren, niet wat aan sport? Er zijn veel oefeningen die je thuis kunt doen, maar wat we je in dit artikel willen bieden, is echt essentieel om de spieren van de benen en de buik te versterken.

De brug-oefening is een bijna volledige oefening, omdat je hiermee de spieren van de benen, de billen en de buik kunt trainen. Uiteraard is het ideaal om dit soort oefeningen te integreren in een complete trainingssessie. Het is heel eenvoudig en als het correct wordt uitgevoerd, kan het vanuit verschillende gezichtspunten echt effectief zijn.

Liggend met je rug op de grond, laat je je armen gestrekt langs je heupen en til je je bekken op, help jezelf met de ondersteuning van benen en buik. De voeten moeten goed op de grond staan en de knieën gebogen; we activeren alle spieren van de romp en de buik: transversale, rechte buikspieren en schuine spieren zijn de spieren die nodig zijn voor een correcte uitvoering van de brug. Het vasthouden van de positie gedurende enkele seconden of minuten is ideaal voor effectieve training. Vergeet nooit te ademen tijdens je trainingen: de oefeningen doen door je adem in te houden zal je niet helpen, integendeel - het zal je nog meer vermoeien.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt