Hoe je in minder dan een minuut in slaap valt met de "4-7-8"-methode en slapeloosheid verslaat - BekijkDezeVideo.nl
x
Hoe je in minder dan een minuut in slaap…
Meisje met hersenverlamming kan niet wachten om weer naar school te gaan: haar reactie is ontroerend (+ VIDEO) Dit meisje verdient 100.000 dollar per maand en gaat misschien al op haar 15e met pensioen

Hoe je in minder dan een minuut in slaap valt met de "4-7-8"-methode en slapeloosheid verslaat

14 December 2021 • Door Janine
2.300
Advertisement

Slapeloosheid is een aandoening waar veel mensen last van hebben, waarvan de oorzaken in verschillende factoren te vinden zijn. Ook als het probleem niet chronisch is, kan het voorkomen dat je ernstige moeilijkheden hebt om in slaap te vallen of om goed en rustig te slapen. Ook hier zijn de redenen talrijk en vaak ook gekoppeld aan onze eetgewoonten of onze routine: voor het slapengaan moeten sommige voedingsmiddelen worden vermeden, terwijl telefoons en computers minstens een half uur voor het slapengaan moeten worden uitgeschakeld. Dat gezegd hebbende, kunnen we profiteren van een natuurlijke en vrij effectieve methode om ons lichaam te laten ontspannen en slapen. Hoe? Dankzij de "4-7-8"-methode, die zijn oorsprong vindt in de yoga-ademhaling.

foto: Pexels

Dankzij deze op Harvard bedachte methode, die niets meer is dan een ademhalingstechniek, lijkt het mogelijk om in minder dan een minuut in slaap te vallen: in 57 seconden om precies te zijn! Het belangrijkste is om te weten hoe je het meeste uit deze korte tijd kunt halen. Het idee kwam van Dr. Andrew Weil en is onderverdeeld in drie hoofdpunten:

  • adem gedurende 4 seconden in;
  • houd je adem 7 seconden vast;
  • adem in 8 seconden uit.

Dit alles moet minstens 3 keer worden herhaald, in totaal 57 seconden, wat de juiste hoeveelheid tijd is waarin ons lichaam moet ontspannen dankzij deze ademhalingstechniek die zo veel te danken heeft aan yoga.

foto: Pexels

Als je je afvraagt ​​hoe de simpele handeling van "ademhalen" zo heilzaam kan zijn, zullen we het je meteen uitleggen. Dankzij deze manier van ademen wordt ons lichaam ertoe gebracht te "vertragen": angst wordt gekalmeerd, adrenaline wordt geblokkeerd en bovendien concentreert het brein zich alleen op de ademhaling, - geen banale factor als we alle input overwegen die we elke dag van buitenaf ontvangen. In die 57 seconden concentreren we ons echter alleen op onszelf. Het is dus in ieder geval een effectieve techniek om zorgen en stress weg te nemen, en die aan het eind van de dag door iedereen dagelijks zou moeten worden gebruikt. Het draait tenslotte allemaal om ademhalen!

Laat het ons weten als jij ook enig voordeel haalt uit deze techniek!

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt