Kinderen vroeg naar bed brengen is goed voor de geestelijke gezondheid van moeders, dat zegt een kinderarts! - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Kinderen vroeg naar bed brengen is goed…
Een droom wordt werkelijkheid: er is een TV zender die 24 uur per dag kerstfilms uitzendt Met je huisdieren praten is een teken van grote intelligentie: dat zeggen experts!

Kinderen vroeg naar bed brengen is goed voor de geestelijke gezondheid van moeders, dat zegt een kinderarts!

3.787
Advertisement

Soms kan moeder zijn een zware en vermoeiende bezigheid zijn, vooral vanuit neurologisch en psychologisch oogpunt. Dus wat kunnen deze superdrukke vrouwen doen om hun gezinsleven wat minder stressvol te maken? Niets is eenvoudiger, en misschien zelfs banaal als je erover nadenkt: breng je kinderen vroeg naar bed en geniet van een welverdiende rust zodat je de batterij kunt opladen.

Moeders, evenals vaders, die hun kinderen direct na het avondeten om ongeveer 20.30 uur naar bed brengen, zijn serener vanuit het oogpunt van geestelijke gezondheid. Het zijn echter niet alleen de ouders die er baat bij hebben, maar ook hun kinderen die een rustiger en gezonder leven leiden als ze vroeg gaan slapen. Volgens de Amerikaanse kinderarts Wendy Sue Swanson, bereikt melatonine - het hormoon dat ons lichaam helpt te begrijpen wanneer we moeten ontwaken en wanneer we in slaap vallen - bij kinderen zijn maximale niveau rond 20.00 uur: op deze momenten komen de kleintjes het makkelijkst in slaap en kunnen dan voldoende rusten. Gebaseerd op de Amerikaanse studies National Sleep Foundation, de non-profitorganisatie die zich bezighoudt met slaapproblemen, hebben kleuters tussen 10 en 13 uur slaap nodig, terwijl schoolgaande kinderen er 9 tot 11 uur nodig hebben.

Hoe kunnen ouders, gezien al deze voordelen, de slaap van hun kinderen verbeteren? Ten eerste moeten ze ervoor zorgen dat ze overdag gezonde fysieke activiteit in de open lucht hebben gedaan en dat ze na 19.00 uur geen digitale apparaten meer gebruiken, iets wat zeker het meest gecompliceerde deel is gezien de explosie van de virtuele wereld. Zodra dit is gebeurd, moeten kinderen gezond eten, zodat ze een uitgebalanceerd dieet hebben zonder een te volle buik te hebben voordat ze gaan slapen. Het is belangrijk om ze na het eten even te laten ontspannen met muziek op een laag volume of met niet te fel licht zodat ze slaap krijgen. Vergeet nooit om een ​​bad of douche te nemen en de tanden te poetsen voor het slapen gaan. Laat ze vertellen over wat ze die dag hebben meegemaakt, knuffel ze even en lees een verhaaltje voor.

Deze eenvoudige stappen moeten voor ouders en kinderen een soort van dagelijks ritueel worden, zodat iedereen sereen en met minder stress het gezinsleven kan leiden.

Tags: KinderenFamilie
Advertisement

Laat een opmerking achter!

x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt