Het uitvoeren van deze oefeningen gedurende 10 minuten per dag zal de pijn aan de rug en de heupzenuw weghouden - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Het uitvoeren van deze oefeningen gedurende…
Na 44 jaar leven de schildpadden uit de film De hond wordt achtergelaten op straat, maar de bewakingsvideo heeft de eigenaar op heterdaad betrapt

Het uitvoeren van deze oefeningen gedurende 10 minuten per dag zal de pijn aan de rug en de heupzenuw weghouden

8.452
Advertisement

Vanaf het moment van lichamelijke opvoeding op school tot de instructies van de instructeurs in elke sportschool waar we ons hebben ingeschreven, om het vervolgens te laten versloffen, hebben we altijd gehoord van het belang van stretchen. In de meeste gevallen wordt dit type oefening vaak over het hoofd gezien, onnodig geacht of een verspilling van tijd. Het rekken van spieren en pezen is essentieel, hier is een eenvoudige routine die het leven ten goede kan veranderen.

Spinale torsie

Zittend strek je je benen naar voren, buig je linkerknie en plaats je rechter elleboog erboven. Laat je linkerhand op de grond rusten en kijk met je hoofd over je linkerschouder. Houd de spanning gedurende 60 seconden vast en wissel dan van kant.

Cobra positie

Liggend op je buik moet je je benen naar achteren strekken en je handen op de grond onder je schouders plaatsen. Til vervolgens het bovenste gedeelte van het lichaam op door de ellebogen recht te trekken en het hoofd naar achteren te kantelen, terwijl je de spanning ongeveer 2 minuten lang vasthoudt.

Advertisement

Positie van het hoofd naar de knie

Zittend op de vloer met het rechterbeen zijdelings gestrekt en de linker knie gebogen, laat je de linkervoet de binnenkant van de dij raken. Leun naar rechts, pak de rechtervoet met beide handen, houd de spanning gedurende 60 seconden vast en wissel dan van kant.

Positie van de hond die naar beneden kijkt

foto: pexels

Zet handen en voeten op schouderbreedte op de vloer. Houd armen en benen recht en hou de spanning gedurende ongeveer 2 minuten vast.

Kikkerpositie

Zittend op de grond met je voeten onder je billen en knieën uit elkaar, moet je jezelf alleen met je billen optillen met de voeten stevig aan de grond. Maak met je handen “stappen” naar voren en probeer zo ver mogelijk weg te komen van het midden van het lichaam. Spreid de benen tot de dijen uitgerekt zijn en houd de spanning ongeveer 2 minuten vast.

Advertisement

Het regelmatig uitvoeren van deze oefeningen kan je helpen om beter te slapen, omdat je door het verminderen van spanning, rugpijn en pijn meer ontspannen rust en nachtelijke krampen voorkomt. Stretchen helpt om het kinesthetische bewustzijn van het lichaam te verwerven, waardoor je spieren waarneemt waarvan je zelfs niet wist dat je ze had. Verlenging van het lichaam verbetert ook de coördinatie, vermindert angst of stress en verhoogt het algehele welzijn, en beïnvloeden zelfs de toestand van de biologische gezondheid.

Ten slotte zullen de koukleumen onder ons een vermindering van het gevoel van gevoelloosheid door een slechte bloedsomloop kunnen waarnemen en zelfs buiten het seizoen afscheid nemen van tintelingen en koude rillingen. Grotere kracht en soepelheid vertalen zich ook in minder luiheid of een gevoel van lethargie dat zich op het midden van de dag kan voordoen, waardoor je actiever en productiever wordt. Sommige mensen zijn erin geslaagd om musculoskeletale pijn zodanig te verminderen dat ze geen andere remedies meer nodig hebben.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt