Twee weken lang alleen rijst eten, dat is het geheim voor een gezuiverd lichaam - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Twee weken lang alleen rijst eten, dat…
Het ideale gezin hoeft niet perfect te zijn, maar wel een eenheid Will Smiths zoon opent een restaurant waar mensen die in moeilijkheden zitten, gratis gezond kunnen eten

Twee weken lang alleen rijst eten, dat is het geheim voor een gezuiverd lichaam

2.720
Advertisement

Rijst is een ideaal middel om je lichaam mee te zuiveren en om mee af te vallen. Er zitten weinig calorieën in, het bevat geen gluten, dus het is ook geschikt voor mensen met specifieke allergieën of intoleranties, het geeft je een vol gevoel en het draagt bij aan een gezond lichaam en geest. Het bijzondere dieet hieronder duurt in totaal 12 dagen en is onderverdeeld in twee duidelijk verschillende fases. In de eerste drie dagen is er sprake van het ontgiftende effect en in de overige 9 dagen gaat het de kilootjes te lijf.

In de eerste fase mag je alleen maar rijst eten. Het doel is om de lichaamseigen hulpbronnen aan te boren en het eens goed te ontgiften. Om af te wijken mag je ook met andere granen afwisselen zoals gerst, rogge of gierst om de eentonigheid te doorbreken. Als ontbijt kan je rijstepap maken, verrijkt met rood fruit. Je maakt de pap door gekookte rijst in de blender te doen.

Voor het middageten staat er gekookte rijst op het menu met een beetje verse extra vierge olijfolie en een stuk fruit. 's Avonds eet je rijstsoep met gekookte groenten. Nu is de ontgiftingsfase voorbij en kan er worden overgegaan op de fase van het afvallen. Vanaf bestaat je ontbijt uit een glas melk met 3 rijstwafels, beetje (liefst biologische) jam.

Halverwege de ochtend mag je een stuk fruit eten als tussendoortje. Voor de lunch een portie rijst (80 gram) des te beter als dit volkoren is.  Of ga voor spaghetti gemaakt van rijst samen met een beetje zout, gekookte groente en een heel klein beetje kaas. Kies dan liever voor Grana Padano of vetarme ricotta. Voor de variatie kan je kippen- of kalkoenvlees of magere vis (tandbaars, zeebaars, heek). Bereidt deze in de oven of op de grill zonder kruiden.

foto: Pixabay

Halverwege de middag doe je weer hetzelfde als het tienuurtje en neem je weer een stuk fruit. Als avondeten kan je variëren tussen gekookte rijst met groenten, vlees of vees. Of anders risotto met champignons met groente of garnalen. Olijfolie mag, altijd met mate uitsluitend gebruikt worden voor het gebruik op de grill of in de oven en moet je hierbij de producten niet fruiten of aan laten branden. Met behulp van deze aanpak spreek je je vetreserves aan en stimuleer je jestofwisseling en komt het de spijsvertering ten goede.

N.B. Dit artikel is puur informatief, dit zijn geen oplossingen voor medische problemen en dit zijn ook geen medische adviezen. Ga daarvoor naar de huisarts

Tags: EtenNuttigGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt