Tuinbonen: rijk aan vezels en eiwitten, ze kunnen de botten versterken en het zenuwstelsel beschermen - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Tuinbonen: rijk aan vezels en eiwitten,…
Coronavirus: hij klimt elke dag in een boom om wifi te ontvangen en online de lessen van de universiteit te volgen 2 praktische tips om te voorkomen dat je bril beslaat als je een beschermend masker draagt

Tuinbonen: rijk aan vezels en eiwitten, ze kunnen de botten versterken en het zenuwstelsel beschermen

Door Janine
1.379
Advertisement

Peulvruchten maken in feite deel uit van een groep voedingsmiddelen die ten zeerste wordt aanbevolen voor een gezond en uitgebalanceerd dieet; onder peulvruchten moeten zonder twijfel tuinbonen worden vermeld. Deze peulvruchten die traditioneel tussen eind april en de eerste weken van mei worden geconsumeerd, zijn bijzonder rijk aan koper, fosfor, ijzer, mangaan, magnesium en kalium en bevatten ook tal van hoogwaardige eiwitten. De voordelen van het consumeren van tuinbonen zijn talrijk.

  • Ze hydrateren ons lichaam: de hoge concentratie kalium van tuinbonen helpt het waterpeil in het lichaam te verhogen.
  • Ze versterken de botten: tuinbonen kunnen osteoporose voorkomen omdat ze rijk zijn aan calcium.
  • Ze beschermen het zenuwstelsel: door het consumeren van tuinbonen, helpen vitamine B1 en ijzer, in hoge mate aanwezig in deze peulvrucht, het zuurstofgehalte in het bloed te verhogen.
  • Ze bevorderen de geestelijke gezondheid: niet alleen het zenuwstelsel, tuinbonen stimuleren ook de hersenactiviteit en het geheugen, gezien de overvloed aan vitamine B1 en thiamine.
  • Ze beschermen het cardiovasculaire systeem: tuinbonen bevatten veel oplosbare vezels en essentiële voedingsstoffen, daarom verlagen ze het slechte cholesterol in het bloed en reguleren ze de suikerspiegel.
  • Ze bevorderen gewichtsverlies: de eiwitten en vezels die in deze peulvruchten aanwezig zijn, helpen meer vet in het lichaam te verbranden waardoor we ons voller voelen.

Kortom, als je de kans hebt om deze smakelijke peulvruchten te consumeren in de periode van de grootste productie (tussen april en mei) en als je uiteraard geen last hebt van bonenziekte, raden we je aan er nog wat van op te scheppen... het kan geen kwaad!

Tags: KokenEtenGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt