Eieren: een voedingsmiddel vol vitamines en eiwitten, ze worden aanbevolen voor een gezond en uitgebalanceerd dieet - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Eieren: een voedingsmiddel vol vitamines…
De tedere vriendschap tussen een golden retriever en een dolfijn, onafscheidelijk vanaf het moment dat de hond een puppy was Ze willen de oude hond afmaken omdat ze haar zat zijn: de dierenarts weigert en neemt haar mee naar een opvangcentrum

Eieren: een voedingsmiddel vol vitamines en eiwitten, ze worden aanbevolen voor een gezond en uitgebalanceerd dieet

Door Janine
2.535
Advertisement

Iedereen houdt van eieren, zowel jong als oud; uitstekende natuurlijke reserves van eiwitten met essentiële aminozuren voor ons lichaam, ze behoren tot de meest voedzame voedingsmiddelen die we kunnen consumeren. Velen eten ze niet te vaak, omdat er altijd wordt benadrukt dat eieren het niveau van "slechte" cholesterol in ons lichaam verhoogt. Maar hoeveel eieren zouden we dan idealiter moeten consumeren en hoe vaak, voor de juiste hoeveelheid proteïne?

foto: Pxhere

Allereerst zijn eieren voedingsmiddelen die rijk zijn aan mineralen zoals ijzer, zink, fosfor en selenium, net zoals ze vol vitamines A, B, D, E. zijn. Als de dooier over het algemeen rijk is aan deze voedingsstoffen, zit in het eiwit de meeste proteïnen geconcentreerd die essentieel zijn voor ons lichaam.

De hoge concentratie vitamine B maakt eieren tot een natuurlijke voorziening van energie, zozeer zelfs dat hun consumptie wordt aanbevolen voor atleten, kinderen en zwangere vrouwen; voor mensen die lijden aan bloedarmoede, wordt de concentratie van ijzer en minerale zouten in eieren op dezelfde manier aanbevolen.

foto: Pixnio

Evenzo voorkomt vitamine D in eieren osteoporose, terwijl selenium en zink een antioxiderende werking hebben, dat wil zeggen dat ze celveroudering tegengaan. Wat de consumptie betreft, is het raadzaam om er 6 of 7 per week te eten, zolang ze niet vergezeld gaan van andere eiwitrijke voedingsmiddelen aan tafel; als eieren samen met ander eiwitrijk voedsel worden geconsumeerd, kan het het niveau van slechte cholesterol in het bloed verhogen.

Het ideale is om er 6/7 per week te consumeren, vergezeld van gekookte of rauwe groenten... voor een evenwichtig, smakelijk en heel gezond dieet!

Tags: EtenGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt