Hoeveel uur we elke nacht zouden moeten slapen, op basis van leeftijd - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Hoeveel uur we elke nacht zouden moeten…
Uit melktanden van kinderen kunnen stamcellen worden verkregen: wetenschappers raden aan om ze te bewaren Een vrouw maakt poppen met dezelfde handicaps als de kinderen: wanneer ze die krijgen, zijn de reacties ontroerend

Hoeveel uur we elke nacht zouden moeten slapen, op basis van leeftijd

Door Janine
64.699
Advertisement

Een goede nachtrust is een van de eenvoudigste genoegens in het leven, maar ook onmisbaar om gezond te blijven. De huidige ritmes, stress, te veel technologie, maken het echt moeilijk om genoeg te rusten. Het aantal uren dat je in bed doorbrengt, is niet alleen belangrijk, maar ook de kwaliteit van de rust. Tot slot heeft een volwassene de behoefte om een ander aantal uren te slapen dan een kind. Hier zijn de noodzakelijke uren slaap op basis van leeftijd.

• Baby's van 0 tot 3 maanden. Het ideale zou zijn om tussen de 14 en 17 uur of in elk geval tussen 11 en 13 uur te slapen, nooit meer dan 18 uur.
• Kinderen van 4 tot 11 maanden. De drempel die niet overschreden mag worden, ligt tussen 16 en 18 uur per dag, terwijl het perfecte gemiddelde tussen 12 en 15 uur ligt, maar ook tussen de 11 en 13 uur slapen is goed.
• Kinderen tussen 1 en 2 jaar oud. Aanbevolen wordt om tussen de 11 en 14 uur te slapen, niet minder dan 9 en niet meer dan 15.
• Kinderen van 3 tot 5 jaar. De juiste hoeveelheid slaap is tussen de 10 en 13 uur per dag, het belangrijkste is om niet langer dan 12 uur of minder dan 7 uur te slapen.

• Kinderen tussen 6 en 13 jaar oud. Op schoolgaande leeftijd ligt het gemiddelde tussen 8 en 11 uur slaap.
• Tieners tussen de 14 en 17 jaar oud. Tussen de 8 en 10 uur slapen is de juiste hoeveelheid.
• Jongeren tussen de 18 en 25 jaar oud. Een uitstekend gemiddelde ligt tussen 7 en 9 uur.
• Volwassenen tussen 26 en 64 jaar oud. Het beste zou 7 tot 9 uur moeten zijn, hoewel het niet altijd gemakkelijk is om dit gemiddelde vol te houden.
• Volwassenen ouder dan 65 jaar. Om ook op hoge leeftijd in vorm te blijven, is het noodzakelijk om minimaal 7-8 uur te slapen.

Advertisement

Om een betere kwaliteit van rust te garanderen, is het raadzaam niet te veel cafeïne te gebruiken en in het algemeen stimulerende voedingsmiddelen en dranken. Nicotine is ook de vijand van slaap, omdat rookverslaving je 's nachts wakker kan maken. Andere suggesties zijn: naar rustige muziek luisteren, ontspanningsoefeningen doen, in het donker slapen en overdag lange dutjes vermijden. Regelmatig aan lichaamsbeweging doen, een vaste routine hebben en lichte maaltijden eten tijdens het avondeten zijn allemaal goede slaapgewoonten. Een warme douche, een comfortabel bed, stilte en geen elektronische lichtbronnen dragen bij aan het creëren van een ideale atmosfeer om in slaap te vallen.

Tags: NuttigWelzijn
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt