10 natuurlijke voedingsmiddelen die je helpen je bloedsuikerspiegel te verlagen zonder dat je het zelf beseft - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
10 natuurlijke voedingsmiddelen die…
Een goede ouder bereidt de reis niet voor de kinderen voor, hij bereidt de kinderen voor op de reis Loyaal, eerlijk, gepassioneerd en intuïtief: dat is de schorpioen, maar pas op dat je hem niet verraadt!

10 natuurlijke voedingsmiddelen die je helpen je bloedsuikerspiegel te verlagen zonder dat je het zelf beseft

1.985
Advertisement

Hyperglycemie is een endemische aandoening van de moderne samenleving die elk jaar een toenemend aantal personen treft, ook jongeren, voornamelijk als gevolg van onjuiste levensstijlen. Onder de symptomen zijn er onverklaard gewichtsverlies, ongecontroleerde honger, vaak plassen, langzame genezing, wazig zicht en huidproblemen. Voeding is een van de pijlers van welzijn, en daarom volgen hier enkele suggesties om de hoeveelheid suiker aan tafel onder controle te houden.

foto: Max Pixel
  • Graan. Rijk aan oplosbare vezels, verzadigde vetten en voedingsstoffen, in staat om insulinepieken onder controle te houden en goed verteerbaar.
  • Infusie op basis van kaneel en kamille. Recept om uit te proberen: voeg de twee ingrediënten toe aan kokend water, laat even staan, filter en drink het op. Deze kruidenthee is zeer effectief bij het onder controle houden van cholesterol.
  • Knoflook. Het stimuleert de productie van insuline bij diabetespatiënten, houdt  het cholesterolgehalte onder controle en is een krachtig natuurlijk antibioticum.
foto: Max Pixel
  • Plantaardige blokjes. Heerlijk in bouillons en soepen, maar ook zeer nuttig om de glycemie onder controle te houden vanwege het hoge gehalte aan vetzuren, vooral Omega3.
  • Tomatensap. Een aanrader: neem 3 takjes peterselie, 200 ml water, 3 rijpe tomaten en 1 eetlepel olijfolie. Deze cocktail vermindert glucose, is rijk aan antioxidanten, vetzuren en vezels.
  • Ui. Het heeft opmerkelijke antioxiderende eigenschappen door het hoge gehalte aan flavonoïden, dat diabetes en hart- en vaatziekten kan voorkomen.
Advertisement
foto: Flickr
  • Bananensap. Recept om uit te proberen: 2 bananen, ½ liter water, 2 groene appels, 5 kiwi's en 60 gram witte kool. Deze smoothie is ongelooflijk omdat het giftige stoffen verwijdert, de suikerniveaus verlaagt en het metabolisme activeert.
  • Kersen. Velen associëren dit fruit met een heerlijke snack en toch maakt het hoge anthocyanen gehalte het een waardevolle vrucht om diabetes te voorkomen.
  • Spinazie en selderijsap. Een aanrader: 1 wortel, 1 groene appel, 100 ml water, 2 stengels bleekselderij en 60 gram spinazie. Het resultaat is een rijke mix van kalium en vezels, nuttig tegen hyperglycemie en hoge bloeddruk.

Het geheim van het handhaven van een goede gezondheid schuilt in de juiste combinatie van lichaamsbeweging en gezond eten. Elk individu heeft echter andere kenmerken, dus voordat je een bepaalde weg inslaat, qua sport of dieet, is het raadzaam om je arts te raadplegen om eventuele contra-indicaties of voorzorgsmaatregelen van welke aard dan ook uit te sluiten.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt