Magnesium, het natuurlijke mineraal dat botten, spieren en bloeddruk gezond houdt - BekijkDezeVideo.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Magnesium, het natuurlijke mineraal…
Na het verliezen van een wedstrijd rusten een jongen en zijn koe samen uit in een stal Dit weeskind verkoopt varkenszwoerd op straat om zijn arme oma te helpen die voor hem zorgt

Magnesium, het natuurlijke mineraal dat botten, spieren en bloeddruk gezond houdt

829
Advertisement

In elk zichzelf respecterend dieet wordt een behoorlijke hoeveelheid magnesium ten zeerste aanbevolen. Dit mineraal, vaak te onderschat, is van nature aanwezig in veel voedingsmiddelen die de moderne geneeskunde aanbeveelt in ons dieet op te nemen voor de juiste hoeveelheid vitamines en natuurlijke mineralen. De voordelen die de frequente inname van magnesium met zich meebrengt, door het juiste en meest geschikte voedsel te consumeren, zijn talrijk.

foto: Flickr

Magnesium is een essentieel mineraal voor enkele van de fundamentele organische processen voor ons lichaam; magnesium helpt namelijk de opname van calcium in het lichaam en speelt een zeer belangrijke rol bij de vorming van botten en tanden. Dit zeer belangrijke mineraal is ook van fundamenteel belang voor het juiste bloedstollingsproces: het voorkomt abnormale stolling, handhaaft de juiste bloeddruk en stabiliseert het hartritme.

Een echt veelzijdig mineraal, ook gebruikt om de symptomen van migraine te verlichten, vaak veroorzaakt door magnesiumgebrek of omdat dit mineraal te stijve spieren verlicht.

foto: Army.mil

De hoeveelheid magnesium die dagelijks moet worden ingenomen, is ongeveer 300 tot 400 mg voor volwassenen, rekening houdend met het eventuele dieet dat het betreffende voedsel niet te lang moet worden gekookt, juist omdat koken het magnesiumgehalte verlaagt tot 75%. Enkele voedingsmiddelen die het hoogste magnesiumgehalte bevatten, zijn groenten (broccoli, snijbiet, spinazie), gedroogd fruit (walnoten, amandelen en hazelnoten), pompoenpitten en zonnebloempitten, of zelfs sommige soorten vis, zoals zoals garnalen, kabeljauw of haring en niet te vergeten volkoren granen zoals soja, haver en tarwekiemen.

Een kleine "afwijking" in ons dieet, door te proberen om meer van dit voedsel te nemen, zal ons zeker geen pijn doen, integendeel, het zal ervoor zorgen dat de inname van dit zeer belangrijke mineraal voordelen voor ons lichaam kan opleveren!

We herinneren je er ook aan dat de informatie in dit artikel van algemene aard is en louter ter informatie wordt gepubliceerd. Ze mogen in geen geval de mening van een arts vervangen.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement
x

Log alsjeblieft in om een video te uploaden

Registreer je met Facebook in twee eenvoudige stappen!
(We gebruiken Facebook enkel om de registratie te versnellen we plaatsen NIKS op jouw tijdslijn)

Login met Facebook

Vond je de video leuk?

Klik op "vind ik leuk" om op de hoogste te blijven en niet de beste video's te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt